Hoe werkt het?

Contactpersonen van de organisatie maken zelf een Whapp-profiel dat gekoppeld wordt aan de organisatie. Hij of zij kan namens de organisatie een vraag stellen en via een beveiligde chat in gesprek gaan met de geïnteresseerde hulpaanbieder. De buurtgenoot ziet zowel het organisatieprofiel als het profiel van de contactpersoon. Als organisatie kunnen je meerdere contactpersonen toevoegen.

Elke contactpersoon ontvangt zelf reacties van buurtgenoten op de door hem of haar geplaatste vragen en handelt deze ook met hen af.

Hoe gebruik ik Whapp als organisatie?

Stap 1: Kies een of enkele contactpersonen die de vragen vanuit de organisatie in Whapp gaan plaatsen en afhandelen.

Stap 2: De contactpersonen downloaden Whapp op hun telefoon en maken eerst een persoonlijk Whapp-account aan.

Stap 3: Stuur een e-mail aan info@whapp.nl met:

  • De naam van de organisatie.
  • Een korte beschrijving van de organisatie.
  • Het logo van de organisatie in een jpg-, png,- of svg bestand.
  • De naam van de contactpersoon of contactpersonen met een Whapp-profiel.

Stap 4: Wij maken het organisatie-account aan en voegen dit toe aan de persoonlijke profielen van deze contactpersonen.

Stap 5: De contactpersonen kunnen aan de slag met plaatsen van vragen en chatten met mensen die reageren op een vraag. Bij het plaatsen van een vraag kunnen de contactpersonen kiezen of ze de vraag plaatsen als medewerker van de organisatie, of namens henzelf persoonlijk. Als iemand reageert op de vraag, wordt de chat geopend tussen de contactpersoon die de vraag heeft aangemaakt en de persoon die reageert. De eventuele andere contactpersonen van de organisatie zien deze chat niet.

Het is mogelijk om contactpersonen toe te voegen. Stuur ons een e-mail zodra deze persoon een Whapp-profiel heeft aangemaakt. Contactpersonen verwijderen kan ook door het sturen van een e-mail.

Er zijn geen kosten verbonden aan het aanvragen of gebruiken van een organisatieaccount.

Goed om te weten:

  • Mensen die je als contactpersoon doorgeeft moeten dus zelf de app downloaden op een telefoon en een account aanmaken.
  • Één vraag kan niet door meerdere personen beheerd worden.
  • Aan het organisatieaccount kunnen meerdere contactpersonen gekoppeld worden.

Heb je nog vragen voordat je hiermee kunt beginnen? Stuur een bericht naar info@whapp.nl en wij nemen binnen twee werkdagen contact met je op.